יומן: אסיה הרחוקה (סינגפור, יפן)

פרק 02, יפן, הירושימה (קיץ 2019)

יום שלישי, 25 ביוני 2019

בבוקר, מאחר וארוחת הבוקר אינה מוגשת במלון, אנו דואגים לה עם מרק מוכן בחדרנו. אנחנו פוגשים חברים בלובי בשעה 09:10. זה יהיה יום ארוך.

אנחנו הולכים לתחנת שין-אוסקה. כאן אנחנו מפעילים את הכרטיסים שקנינו מאיסטנבול וקופצים על הרכבת המהירה הראשונה להירושימה. (אגב, אנחנו למדים שהכרטיסים שלנו לא עוברים בכל הרכבות. הם עוברים בקווים האדומים, הכחולים והוורודים.) אנחנו בהירושימה אחרי כשעה וחצי. כשנודע לנו מדלפק המידע שיש סיור חינם בעיר עם כרטיס הרכבת שקנינו, אנחנו עולים על האוטובוס לביקור בעיר.

האוטובוס לוקח אותנו למקום שבו התפוצצה פצצת האטום ולבניין היחיד שהשתמר כפי שהיה עד היום, הרוס אך לא הרוס.

ישנם עשרות “מתנדבי שלום הירושימה” בסביבה. קבוצות קטנות של תלמידי בית ספר, שרבים מהם באו לבקר. הם כנראה מדברים על כמה גרועה הייתה המלחמה. יש גם מוזיאון, אבל אנחנו לא נכנסים. אנחנו צריכים לצלם ולחזור, יש לנו מעט זמן.

אנחנו עולים שוב על האוטובוס הבא וחוזרים לתחנה. מכאן נוסעים במעבורת (שגם היא בחינם, כלולה בכרטיס הרכבת המשולב) לאי מיאג’ימה (הפארק הלאומי).

זהו אחד מאתרי הדת הגדולים במדינה. מקדשים בודהיסטים משנת 860, ובהמשך שימשו גם מקדשי שינטו. יש שער בים ומקדש בגובה פני הים שקוע מדי פעם במים. השער בים הוא אחד משלושת הסמלים הדתיים החשובים ביותר של המדינה. יש גם עשרות צבאים שמסתובבים חופשי באי. זה מזהיר על המפה עם התמונה למטה, ראיתי את זה גם במו עיני; הצבי שהתקרב מאחור החל לאכול את חולצתו של האיש. כשהאיש הבחין ומשך, שולי החולצה כמעט יצאו מגרונו של הצבי. בזמן שאכלתי משהו, הגיעה יונה ונחתה לי על היד והתחילה לאכול את מה שיש לי בכף היד. חיות ידידותיות מאוד כאן.

כשאנחנו אומרים בואו נסתובב במקדשים, נעשה קניות, אנחנו עושים את זה בערב. אנחנו עולים על המעבורת בשעה שבע. החזרה מתחילה בכיוון ממנו באנו. אני חושב שנהיה במלון בסביבות עשר בערב. שוב, הלכנו הרבה, היינו עייפים.

נייר עטיפה למשהו שקנינו בזמן הקניות.

הערות ביניים;

• אין בעיית אינטרנט ביפן כפי שראינו עד כה. אנחנו מחוברים לאינטרנט ברכבת, מלון, בית קפה בכל מקום. אנחנו לא בלי אינטרנט.
  • אלה שקראנו אמרו שאנשים קוראים ספרים ברכבת התחתית. נסענו כמעט 10 רכבות תחתיות עד כה, לא ראינו אף קורא ספר. לכל אחד יש טלפון נייד. ברכבת התחתית, תוך כדי הליכה, דיבור אחד עם השני, או אפילו רכיבה על אופניים, העיניים נמצאות על הטלפון ביד אחת.
  • גם אופניים מעניינים. הם משתמשים באופניים שלהם במלוא המהירות על המדרכה. אתה צריך להיות זהיר בזמן ההליכה. יש להם כבר טלפון סלולרי. לא ראיתי שום דבר קורה, אבל זה נראה לי מאוד מסוכן.

של היומן דרום אמריקה על כתביו במסעו; פרק א’ – פרק ב’ – פרק ג’ – פרק ד’ – פרק ה’ – פרק ו’ – פרק ז’ – פרק ח’ – פרק ט’